Download hier mijn gratis eBook: Zó word ik Supersterk!

Hoe kom ik van mijn kipfilets af?

Foto van Suzanne met mooie sterke armen zonder kipfilets

“Suus, ik ben 45 jaar, kan ik überhaupt nog van mijn ‘kipfilets’ afkomen?”

“Jazeker (!)”; zeg ik dan. Mij is het ook gelukt en ik word bijna 49 jaar.

Ik deze blog leg ik uit hoe je strakke armen kunt krijgen en afscheid kunt nemen van jouw ‘kipfilets’. Ongeacht welke leeftijd.

Net voor mijn 46ste verjaardag begon ik mijn eigen Supersterk Reis. Ik was eigenlijk heel tevreden met mijn lijf hoor, ik ben vóóral begonnen met Supersterk om mezelf mentaal sterk te voelen. En wat een heerlijk voordeel bleek was een platte buik, gevormde armen, sterke schouders en zichtbare triceps. Mijn lichaam werd zichtbaar sterker. Ook werd het me steeds duidelijker dat op deze manier voor mezelf zorgen, het vele sporten ook veel voor mijn mentale kracht heeft gedaan. Daar vertel ik graag over in mijn volgende blog: Supersterk fysiek en ook mentaal.

Suzanne haar transformatie van kipfilets naar gespierde armen

Vraag: Hoe kom ik van mijn ‘kipfilet armen’ af? Mijn antwoord: Door je armen met krachttraining te trainen én armvet te reduceren.

Veel mensen denken dat strakke armen alleen gerealiseerd kunnen worden, door de spieren in je bovenarmen te trainen. Dat is deels de waarheid. Natuurlijk zijn de kleine spiergroepen: biceps en triceps (borstspieren, schouders) belangrijk om te trainen. Dit heeft vooral zin als je ook je voeding aanpast.

“Get strong in de gym, loose weight in the kitchen.”

Sterke armen krijgen is een combinatie van training én voeding. Vooral vrouwen hebben meer vet op hun armen en dan met name op de achterkant van hun bovenarmen. Dit kun je niet weg trainen, je kunt geen plaatselijk vet verbranden. Was het maar zo’n feest haha. Graag daar en daar. Nope, zo werkt het niet.

VOEDING
Eet gezond, eet voldoende. Onthoudt dat je zonder voldoende voeding je geen spieren kunt opbouwen. Eet vooral voldoende groenten, fruit, noten, drink voldoende zuiver water en neem na je training een eiwitrijke maaltijd. En onthoud: 80% van jouw resultaten krijg je door aanpassing van jouw voedingspatroon, 20% uit sporten en herstellen.

KRACHTTRAINING
De grootste spiergroep in je armen zijn de triceps (tri = drie). Deze mag je binnen je training de focus geven. Daarna de biceps (bi = twee) en om het helemaal af te maken train je ook je schouders en je borstspieren mee.

Mijn top 5 favoriete oefeningen tegen kipfilets:

  1. Seated Dumbbell Hammer Curl (biceps)
  2. Triceps Overhead Extension (triceps)
  3. The Dip (triceps)
  4. The Fly (borstspieren)
  5. The Arnold (schouders)

Je hebt nu waardevolle informatie in jouw handen. Ga er maar eens mee aan de slag.

Wil je meer informatie over het Supersterk programma of wil je meer van deze waardevolle Supersterk TIPS? Meld je dan hier aan.

Scroll naar boven
× Hoe kan ik je helpen?